Komentarze, rozważania, opinie, porównania.
RSS
sobota, 06 października 2012

Kto i komu próbje mydlić oczy? Oto niedawno, po alarmistycznych informacjach, które pojawiły się w portalu Radom24.pl radomska PO wydała dementi: "Likwidacja aż trzech sądów w regionie radomskim nie jest przesądzona. To tylko jeden z wariantów". I coś tam dalej o rozmowach, walce etc. Jak zwykle. Okazuje się jednak, że przesądzona była. Sądy te będą zlikwidowane. Czy w mniemaniu Platformy Obywatelskiej radomianie są bandą idiotów, którym można wcisnąc każdy kit? Panie i Panowie, aktywiści radomskiej PO: nie umiecie nawet zbudować sobie względnie wiarygodnego "dupochronu". Bo przecież o taką konstrukcję chodziło.

Ja powoli zaczynam dochodzić do wniosku, że jeśli po jakiejś informacji rozpowszechnianej w mediach następuje dementi aktywistów radomskiej PO, to należy w tym właśnie momencie wierzyć w ową informację, nawet jeśli jest z pozoru absurdalna.

PS. Jutro być może w TV usłyszymy o lądowaniu marsjan w lesie kapturskim. Z napięciem oczekiwał będę komentarza radomskiej PO w tej sprawie ...

20:37, isoxazolidine
Link Dodaj komentarz »
środa, 03 października 2012

Dzisiejsze dość burzliwe obrady Rady Miasta przyniosły szereg pomysłów na to, jak ożywić deptak. Zdaję sobie sprawę z tego, że wiele z nich zostało rzuconych pod wpływem impulsu a nie na skutek głębokich przemyśleń. Wydaje mi się, że teraz nadchodzi czas wnikliwego przeanalizowania problemu.

Po pierwsze. Padła propozycja wpuszczenia ruchu kołowego na deptak. O tym - mówię to z całą stanowoczością - nie może być mowy. To nie rozwiąże żadnego problemu. Z drugiej strony, wprowdzenia nawet ograniczonej możliwości wjazdu wywierci dziure w tamie z trudem chroniącej ostatni przyczółek wartościowej przestrzeni w centrum. Tą dziurę rozsadzi fala aut, których fala zamieni Żeromkę w autostradę. Skończy się deptak, zacznie się hadrcorowe safari z człowiekiem w roli zwierzyny łownej. Stanowcze NIE (!).

Po drugie. Niezależnie od powyższego, faktem jest, że obsługa komunikacyjna centrum może być lepsza. Wpuszczenie aut na deptak jest jednak rozwiązaniem jedynie pozornie najlepszym. Jest niewątpliwie najprostszym działaniem. Ale tu chyba nie chodzi o to by zrobić cokolwiek, ale o to by zrobić z sensem. I tak, sensownym wydaje się, proponowane przez niektóre organizacje pozarządowe zwiększenie przystanków komunikacji miejskiej w bezpośrednim sąsiedztwie ścisłego centrum. Przykładem niechaj będzie postulowany przystanek obok siedziby Policji przy ul.Traugutta. Podobnych, prostych operacji przynoszących wymierne korzyści jest więcej. Potrzeba dobrej woli.

Po trzecie. Obniżenie podatków dla kupców dzialających przy Żeromce. Wydaje się sensownym przedstawienie analizy, na ile obniżyłoby to wpływy budżetowe. Skądinąd nie sądzę, aby były to tak znaczne straty, aby nie można było podjąć się tego rodzaju działania. Przynajmniej na okres próbny - rok, dwa lata. Potem oceńmy, jakie per saldo skutki to przynisło. Bo jeśli pula pieniędzy w budżecie stopnieje ale osiągniemy dzięki temu wzrost zatrudnienia w strefie śródmiejskiej to bilans może okazać się pozytywny dla MIASTA. MIASTO to nie tylko kasa na której rękę trzyma skarbnik RM. Może taniej okaże się obniżyć podatki by stworzyć "x" miejsc pracy, niż wyłożyć pieniądze dla Urzędu Pracy na ich uruchomienie?

To byłyby najgłówniejsze sprawy. Generalnie, zachęcam Radomian do wypowiadania się w tej kwestii. Współczesna technika daje ku temu ogrom możliwości.

21:55, isoxazolidine
Link Dodaj komentarz »
niedziela, 30 września 2012

Zachęcam do udziału w sondzie, którą uruchomiono na stronie "Kolej na Radom" w portalu społecznościowym FaceBook. Można w niej wskazać, z którymi dużymi miasta Radom powinien mieć bezpośrednie połączenie. Dostępna jest pod tym linkiem.

Fot. Karol Waszkiewicz

15:59, isoxazolidine
Link Dodaj komentarz »
piątek, 28 września 2012

Pod koniec ubiegłego roku Stowarzyszenie "Radomskie Inwestycje" oficjalnie zaproponowało (zob. "Kieleckie lotnisko w Radomiu? Tak!"), by samorząd miasta Kielce wszedł kapitałowo do spółki operatorskiej uruchamiającej działalność cywilną na Sadkowie. Okazuje się, że dokładnie o tym samym myślą internauci na Forum Kieleckich Inwestycji. Przytaczam za userem: Grzebo (działającym aktywnie w ramach FKI już od stycznia 2009r): "A nie zapominajmy, że są możliwości prawne, żeby samorząd terytorialny (Kielce, województwo świętokrzyskie) został udziałowcem lotniska w Radomiu i w ten sposób miał też na nie wpływ. Na pewno wyszłoby taniej niż budowa Obic.". Jestem dokładnie tego samego zdania (!)

18:20, isoxazolidine
Link Komentarze (1) »
czwartek, 27 września 2012

Przewodniczący Rady Miasta Dariusz Wójcik oświadczył dziś, że Rwańska nie powinna być deptakiem bo ... "ludzie się już przyzwyczaili". Ja na ten przykład niestety przyzwyczaiłem się do tego, że Radom od kilkunastu lat jest systematycznie i planowo niszczony przez taką a nie inną politykę regionalną państwa. Czy to oznacza, że uważam obecny system za dobry i niewymagający zmiany? Absolutnie nie!

 Z drugiej strony, kolejna teza Przewodniczącego też stoi na równie racjonalnych nogach co gnioty płodzone przez grupę d/s lansu i glansu pod wezwaniem Posła Witkowskiego. Przytoczę: "skarg na takie funkcjonowanie ulicy Rwańskiej nie ma". Tak się składa, że skargi są non stop. Tak biegły w szperaniu po sieci bloger jak Pan Wójcik na pewno widział i liczne wpisy na Forum Gazety Wyborczej, i opinie na Forum Radomskich Inwestycji, i liczne notatki Bractwa Rowerowego i profil na Facebooku ... Długo by wyliczać. Pytam więc Pana Przewodniczącego - komu i po co chce wciskać Pan takie brednie?

A może jest po prostu tak, że zwykłe lenistwo okraszone "niedasizmem stosowanym" nakazuje udawać, że kupa nie śmierdzi, choć wszyscy z kilometra chwytają się za nosy ...

PS. Plusior dla Radnego Bohdana Karasia za szczere uderzenie się w pierś (cyt.: "Chyba zabrakło nam radnym "). Mocno liczę, że będzie ciąg dalszy, bo na szczęście nie każdy radny jest Dariuszem Wójcikiem ...

21:15, isoxazolidine
Link Komentarze (3) »
środa, 26 września 2012

Dopiero co pisałem o kosztownych bubel-gadżetach, jakie funduje bogatej Warszawie województwo mazowiecki odmawiając jednocześnie nawet śladowej pomocy potrzebującej interwencji Ziemi Radomskiej. Myślałem (o naiwności!), że to już wszystko. Ale nie ... Okazuje się, że nasi mają w zanadrzu jeszcze kopę równie kosmicznych pomysłów. Oto dziś dowedziałem się, że planuje się przebić warszawskie metro aż do ... Modlina (p. źródło). Miodzio. Najwyraźniej co poniektórzy postanowili przelicytować koncepcję portu lotniczego Obice k.Kielc. A że przy okazji uwalić trzeba będzie wiele projektów od których zależy "być albo nie być" Radomia? Tym gorzej dla owego Radomia.

Fot. Wizualizacja kosmodromu Obice - obiektu natchnienia włodarzy województwa mazowieckiego [Źródło: http://spieprzajdziadu.com]

PS. A będa złote klamki na stacjach metra?

20:52, isoxazolidine
Link Dodaj komentarz »
wtorek, 25 września 2012

A dziś z rana gruchnęła wieść, że PLK ma zamknąć jakieś 4 tys linii kolejowych. Bo tak wskazała jakaś tam agencja "expercka". Portal "Rynek Kolejowy" dotarł do dokumentów, które publikuje pod tym linkiem. Znamienne, że wśród magistrali, które mają być rozebrane do gołej ziemi jest linia z Bąkowca w kierunku Kozienic. Zatanawiam się, jak "experci" wyobrażali by sobie w takim razie transport węgla do elektrowni "Kozienice". Na grzbietach wielbłądów?

Fot.: Specjaliści zagraniczni (i wielbłądy) komentują pomysły polskiego Ministra ... [Źródło: znalezione w sieci, autor anonimowy]

21:07, isoxazolidine
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 24 września 2012

Nie umilkły jeszcze komentarze nt terminala w Modlinie, który okazał się (mimo dziesiątek zainwestowanych milionów) nieprzygotowany na przyjęcie pasażerów (których wygania się na zieloną trawkę) a już mamy kolejny "kwiatek" z mazowieckiego podwórka. Oto okazało się, że budowaną przez wiele lat, za ogromne pieniądze łącznicą na Okęcie prawie nikt nie jeździ. Powód? Jest tak kręta, że nie sposó dojechać szybciej niż autobusem. Brawa dla decydentów jakże lekko wydających setki milionów na idiotyczne gadżety-buble w stolycy i okolycy. Tym, który zapomneli przypomnę, że marszałek województwa wydajęc setki milionów na Modlin odmówił Sadkowowi choćby kilku (!). Sadków, którego uruchomienie będzie kosztować 10% tego co wydano w Modlinie. Tak samo władze kolejowe angażując się w łącznicę Okęcie odsuwały rozpoczecie prac przygotowawczych nad modernizację torów między Warszawą a Radomiem do momentu wyprowadzenia prac nad łącznicą na "ostatnią prostą". I znowu różnica jest ciekawa: pociagi na Okęcie mimo małego gabarytu transportują powietrze, a z Radomia do Wawy jeżdżą wielowagonowe składy wypełnione po dach, przynosząc krocie ze sprzedaży biletów. Czy my aby nie mieszkamy w kraju, który rozmiarem absurdu postanowił przebić Związek Radziecki? O uczciwości zwykłej rozprawiał już nie będę ...

19:32, isoxazolidine
Link Komentarze (2) »
piątek, 21 września 2012

Modernizacja magistrali nr8 w kierunku Warszawy budzi wiele emocji. Póki co do przełomu daleko, a w mojej ocenie nie przekroczyliśmy jeszcze "punktu ciężkości" za którym nie ma już odwrotu. Nadal obawiam się, że może skończyć się na modernizacji fragmentu Warszawa-Warka i ledwie rewitalizacji kluczowego, znajdującego się w agonalnym stanie fragmentu Warka-Radom. Takie w każdym bądź razie chodzą słuchy w środowiskach kolejarskich.

W cieniu tych emocji powoli, ale konsenwentnie (chyba w miarę zgodnie z założeniami) idzie rewitalizacja odcinka Radom-Skarżysko. Jakkolwiek pojawiają się głosy, że zastąpienie modernizacji (która dałaby standard 160km/h) rewitalizacją (która da standard 100-120km/h) wynikało nie z niemożności wyprostowania łuków koło Jastrzębia i Gąsaw ale ... ze znanego nam doskonale "niedasizmu" skompilowanego ze spychologią stosowaną. Tak czy siak, już dziś po tym kawałku jedzie się o niebo wygodniej i szybciej co empirycznie sprawdziłem. Za 2-3 lata powinnno być mniej więcej tak dobrze jak między Radomiem w Zajezierzem na linii nr 26. Pozostaje walczyć o rewitalizację dla linii Radom-Tomaszów i byłoby całkiem nieźle ...

Stacja Radom Południowy - tory jeszcze przed modernizacją (Fot. Mateusz Szalla, 2010r)

21:33, isoxazolidine
Link Dodaj komentarz »
czwartek, 20 września 2012

W ostatnim czasie odnotowac daje się erupcja radosnej twórczości tzw "ekspertów" piszących o bezsensie uruchamiania w Radomiu portu cywilnego. Frazeologia jakże podobna do "fachowych" opinii z 1998r, wg których status stolicy województwa nie będzie miał wpływu na rozwój. Jak jest - każdy widzi i doskonale wie. Skąd ta histeria rzeczonych mądralińskich? Zgaduję, że niektórych po prostu bolą zęby na samą myśl, że Radom nie zamierza pokornie stać się powiatową dziurą i ma aspiracje do pełnienia funkcji wielofunkcyjnego węzła komunikacyjnego (do czego z racji położenia jest stworzony) ... a inni ... może mają jakis interes w zniszczeniu przedsięwzięcia? Jaki? A może warto zapytać?

PS. Polecam kilka trzeźwych opinii od zwykłych, logicznie myślących osób na Forum Radomskich Inwestycji

19:46, isoxazolidine
Link Komentarze (2) »
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 28
statystyka